Informasjon
Kjøp, levering, retur, angrerett, reklamasjon og størrelser
Betalingen foregår på Klarna sine sikre sider.
Lambada Swimwear har ikke tilgang til noen informasjon angående ditt kort eller betaling. Det aktuelle beløpet reserveres på din konto og er da ikke tilgjengelig. Betalingen vil ikke bli utført før varene fysisk sendes fra vårt lager.
Dersom du kansellerer en ordre vil reservasjonen heves og pengene frigjøres på kortet ditt (innen 2-5 virkedager).
VIKTIG!
Om du har betalt med VISA/Mastercard og ønsker å endre på din ordre, kan vi bare bytte til varer med samme eller lavere pris. Dette fordi beløpet som blir lagt inn med reservasjon i ditt kort vil være det maksimale beløp vi kan trekke. Ved endringer på ordre må du kontakte Lambada Swimwear på tlf 22749400 (valg 2) eller aller helst sende oss en e-post: post@lambadaswimwear.no
Premiekort/Gavekort
Har du mottat premiekort/gavekort kan disse benyttes i vår butikk i Lambertseter svømmeklubb eller her i nettbutikken. Skal det brukes i nettbutikken skriver man inn kupongkoden i feltet i handlekurven og trykker “Bruk rabattkupong”.
Lambada Swimwear belaster kunden frakt etter transportørens vanlige satser. Ordrer sendes ut to ganger i uken forutsatt at varene er på lager. For å sikre at din bestilling blir behandlet så raskt og effektivt som mulig, er korrekt navn og adresse på mottaker viktig. Leveringsadressen må være den adressen hvor brevpost blir levert – postkasse eller postboks. Dersom sendingen ikke får plass i postkasse eller postboks, må mottaker hente sendingen på postkontoret. Det vil da blir sendt ut en hentelapp når pakken er klar for avhenting på ditt lokale postkontor.
MINIPAKKEN
- Maks 10 kg
- Sporing på alle pakker
- Fraktpris 100 kr
- Forsendelsestid; Fremsendingstiden er typisk 1-3 virkedager (avhengig av avstand), enkelte strekninger 4 – 5 virkedager.
HENT I BUTIKK
Det er mulig å hente ordrer i butikk. Dette alternativet kan velges i handlekurven og det vil da ikke bli belastet noe frakt.
UAVHENTEDE PAKKER
Posten sender ut melding om ankommet pakke straks den ankommer ditt lokale postkontor. Deretter sendes det en påminnelse om uavhentet sending etter 7 dager. Dersom pakken ikke er hentet innen 14 dager, returneres den til oss. Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen.
Du vil da bli belastet et gebyr på Kr 300,-. Pakker over 10 kg Kr. 500,-. Gebyret dekker postens fraktkostnader frem til deg og tilbake til oss igjen, samt Lambada Swimwears behandling av saken.
Ønsker du å benytte deg av 14 dagers angrerett, ber vi deg hente ut pakken og ta kontakt med oss på post@lambadaswimwear.no.
Intet kjøp er avsluttet før du som kunde er helt fornøyd.
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt).
Angrerettsloven forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den.
Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Du har risikoen for transporten tilbake til oss. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg.
Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.
Angrerettloven gjelder kun i forbrukerkjøp. Det betyr at selgeren må være yrkesselger og at varen i hovedsak er til personlig bruk. Den gjelder heller ikke for tidsbestemte ytelser for varer som forringes raskt.
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.
Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig ved å ta kontakt på mail.
Bekreftelse på mottak av reklamasjonshenvendelsen vil komme på e-post. I bekreftelsen vil det også bli informert om det kreves spesielle vilkår / håndtering fra kjøper side ifm. retursending av tingen.
Dersom det foreligger en mangel ved tingen og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende mangelsbeføyelser:
o Holde kjøpesummen tilbake
o Under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering
o Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig (forutsetning at varen er i samme stand og mengde, 51)
o Kreve erstatning
Hvis selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke tingen (vi tolker dette løper fra tingen er kvittert inn til Lambada swimwear) har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.
Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader, 30.
Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Lambada swimwear, betaler ikke Lambada swimwear disse utgiftene.
Plukkfeil/feil vare levert
Fra tid til annen kan det hende at lageret kan sende ut feil vare, dette kan skyldes at vår leverandør har sendt oss feil vare, eller at det er plukket på feil lokasjon hos oss. Dersom du har fått feil vare levert, dvs. mottatt en annen vare en den du bestilte, tar du kontakt på post@lambadaswimwear.no. Vi betaler dine eventuelle fraktutlegg.
Vare manglet i forsendelsen
Mangler du en eller flere varer i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen og dette ikke kommer av at du har en restordre liggende, har vi egne rutiner for hvordan vi håndterer dette. Send en e-post til post@lambadaswimwear.no med følgende informasjon:
- Ordrenummer
- Informasjon om varen som mangler
Vårt lager vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd, og rette opp feilen så fort som mulig.
Størrelser menn
Størrelser dame
Størrelser barn
6-7 år/116 cm
8-9 år/128 cm
10-11 år/140 cm
12-13 år/152 cm
14-15 år/164 cm